Monday, March 7, 2011

kEliRu DeNgAn KeAdAaN DiRiKu


sejak akhir ni aku tidak dapat memahami diriku . aku tidak mengerti perasaan ku... aku keliru dan serabut dengan diriku.. aku seperti tidak mengenali diriku lagi. aku sebenarnya tidak faham apa masalah aku yang sebenarnya... kenapa aku ada perasaan benci dan tidak suka dengan kawan ku.. kenapa aku lebih selesa tinggal seorang diri .. kenapa aku ada perasaan seperti itu.. kenapa aku jadi begini kenapa??? ... aku merasa terseksa bila ada perasaan seperti ini... terseksa sangat sehingga hati aku merasa sakit yang teramat ... aku tidak mampu bertahan kalau keadaan ini terus terusan seperti ini..

Ya Allah Ya Tuhan ku engkau berikan lah aku kekuatan hati untuk aku tabah dan sabar dalam menjalani kehidupan ini... Jangan biarkan aku terus terusan jadi begini Ya Allah.. Aku mohon PadaMu Ya Allah. aku sekarang ni terasa amat lemah sekali... aku tak mampu untuk melawan perasaan aku ini... tolonglah kenapalah aku jadi seperti ini... kenapa.. kenapa aku diuji sedemikian rupa.... walaupun ujian ku tidak seberat mana tapi aku tak mampu untuk bertahan lagi.. aku tidak mampu untuk senyum... tidak mampu untuk mengembirakan hatiku... dan orang-orang disekelilingku... dan aku tidak mampu lagi untuk berpura-pura yang aku ini dalam keadaan gembira...

sampai bila aku harus lalui semua ini. sampai bila aku perlu dalam keadaan sebegini.... aku benci keadaan begini aku tidak suka aku nak diri aku yang dulu. diri ku yang penuh dengan kegembiraan dan sentiasa dalam keadaan tenang walaupun ada masalah... tapi itu dulu sewaktu aku masih sekolah rendah.. bila aku naik sekolah menengah segala-galanya berubah sekelip mata.. aku menjadi seorang yang terlalu sensitif dan selalu dipermainkan oleh kawan2 ku...

kadang2 aku juga diperbodohkan oleh kawan ku... aku tahu aku ni hanya alat untuk diorang saja tapi aku perlu kan kawan aku tidak mampu untuk hidup sendirian.... tapi bila aku fikirkan balik.. kenapa aku perlu lakukan semua ini.. kenapa aku terlalu penting kawan sehingga sanggup biarkan kawan aku main2 kan aku dan perbodohkan aku.. selama ini aku ikhlas ingin berkawan dengan diorang .. aku ikhlas bantu diorang dalam kesusahan.. tapi kenapa kadang2 diorang balas aku dengan kesakitan dan kepedihan.. dalam hati ku kenapa.. apa salah aku??

apa dosa yang aku lakukan sehingga diorang sanggup buat diriku seperti ini... mungkin aku ada buat kesalahan atau kesilapan pada dri diorang.. tapi kenapa diorang tak terus terang dengan aku... apa kesalahan yang aku lakukan sehingga diorang balas seperti ini kat aku... aku tak mengerti... aku cuba untuk menjadi kawan yang baik aku cuba untuk memahami mereka tapi apa lagi yang mereka mahu aku lakukan... Ya Allah tolonglah aku Ya Allah .. aku harap segala penderitaan yang aku alami sekarang ini akan berakhir juga tidak lama lagi.. dan aku harap aku kuat dan menjadi lebih matang apabila menjalani kehidupan di dunia ini.... InsyAllah ...

0 My LOvElY fRiEnDs: