Sunday, February 6, 2011

SuKa DuKa SemAsA CuTi MiD sEm


semasa aku cuti minggu lalu, pelbagai peristiwa yang aku alami. ada yang gembira, ada yang sedih dan ada juga yang marah bercampur benci.. kiranya pelbagai perasaan lah aku alami time cuti hari tu. waktu aku berada di kl, aku hanya duduk di rumah sahaja.. tanpa kemana2.. itulah rutin aku bila balik kl. aku pun tak tahu kenapa bila aku semakin dewasa aku semakin jarang keluar rumah.. aku sendiri pun tak pasti kenapa??... kalau aku keluar sekali pun hanya atas urusan luar sahaja kalau tak tak delah aku nak keluar saja2..
bak kata my mom aku ni anak yang baik sikit takde nak keluar2 merayap sebab tu anak mak yg sorang ni tak thu sangat jalan kl even dah lama duk kl... bukan aku tak tahu langsung ada juga lah yang aku tahu...dan aku ni dh lama tak balik kl tu yang kepala
aku terpusing2 nak ingat jalan balik ... bila my mom cakap cm tu aku sengih2 je cam kerang busuk dh nak buat
cmner time tu aku dh rasa malu dh tau.... yang adik beradik aku pula duk gelak kan aku je tahu...sabar jelah aku.. tapi aku rasa lain sangat time tu..sebab dah lama family aku tak berkumpul bersama2. rasa seronok sangat2 dan kebetulan semua time tu ada kat rumah. yang buat paling aku gembira ialah abang aku dengan kak ipar aku balik rumah. aku seronok sangat tak delah rasa sunyi jer rumah dan aku pun dah lama tak jumpa diorg rindu ssgt kat dorg tau...rindu yang tak terkata...kalaulah diorg tahu aku rindu kat diorgkan bagus...^_^
tapi aku selalu sembunyikan perasaan seberna aku... aku buat2 la yg aku langsung tak kisah dengan kepulangan diorg. padahal dalam hati aku gembira sangat dan aku pun gembira juga dapat jumpa dengan family aku.. apa2 pun aku tetap sayangkan family aku... diorang lah segala2nya buat aku...
lepas aku ceirter pasal kegembiraan aku aku nak ceriter lah sikit tentang kesedihan aku... aku ada terasa dengan someone... aku terasa sangat dengan kata2 dia... walau pun kata2 dia kalau orang lain dengar biasa jer tapi bagi aku kata2 dia buatkan aku menangis tak terhnti2.. senang jer air mata aku ni nak jatuh.. bila aku teringat kata2 dia mesti aku sedih sangat..... setahu aku aku ni bukanlah senang nak nangis sebabkan kata seseorang tapi bila dia jer mesti aku nangis... mesti aku terasa sangat... aku sendri pun tak thu.. tapi apa2 yang di buat kat aku aku tetap sayang kan dia... sampai bila2.. sebabkan dia aku ada di dunia ini.... aku bersyukur sangat sebab dia memberi peluang kat aku untuk lihat dunia ini.... terima kasih ayah... alang tetap sayang ayah walaupun ayah tak faham alang ni cmner... tb2 jer air mata aku ni mengalir... dah .. dah lah nadzirah nangis... kuat betulkan aku nangis haha...
ok.. aku nak kongsi ceriter yang sangat kelakar pula tak sangka ni dah kali ke berapa ntah orang cakap aku ni dh kawin .. hahaha aku rasa kelakar jer... sebaik lah tak da orang tyer dah ada anak ker.. kalau ada orang tyer cm tue memang aku gelak besarlah depan orang tu... sebenarnya aku pun pelik juga.. bila ada orang cakap aku ni dah kawin.. aku pun sendiri tak thu bila aku kwin dan aku sendiri pun tak thu pula yang aku ni dah ada suami pelik btula diorg ni .. ada ker muka aku ni cm orang dh kawin padahal aku ni nmpk cm bdk2 adalah... hahahaha dan aku rasa tak sesuai lagi untuk berkawin... walaupun sepupu2 aku selalu mengusik aku dan bertnya siapa lah aku punyer buah hati.... aku hanya senyum kalau tak pun aku gelak jer.. tu jer aku mampu sebab aku sendiri tak pasti dengan hubungan aku sekrg dan aku mula tak faham dengan perasaan aku sendiri... konflik betulkan bila sentuh bab soal hati ni... aku sendiri pun tengah alaminya tapi yang aku pelik .. bila kawan2 aku alami masalah cinta boleh pula aku tolong selesaikan.. pelik2 bila diri sendiri terumbang ambing tak thu nak selesaikan cmner kn... hehe...
takpe buat masa ni aku cuba tumpu pada yang lebih pnting lagi iaitu study... aku... aku harap aku dapat hbs kn dengan jayanya pengajian aku di kuantan harap2 mak ayah aku bangga dengan kejayaan aku nnti insyallah... aku tak sanggup buat diorang semua kecewa lagi lbh2 lgi orang yang aku sayang... ok sampai disini jer dulu kisah kehidupan aku bye2 peace senyum selalu ^_^




0 My LOvElY fRiEnDs: