Wednesday, June 1, 2011

InTeRvIeWs


2minggu lepas pada hari khamis... aku telah menemani kawan baik ku pergi menghadiri temuduga di dataran palma  dekat dengan ampang point.. sewaktu aku sampai di rumah dia pada pagi tu dia sibuk menyusun sijil-sijil yang untuk di temu duga petang nanti... sambil dia menyusun sijil-sijil aku dan dia sempat  berbual-bual kosong ... selepas tu aku pun menolongnya  sekali menyusun sijil2 tu... untuk dipendek kan ceriter... ayah kawan ku hantar kami berdua di dataran palma dalam jam dua..

masa tu hati aku berdebar je cam aku pulakan yang pergi temu duga padahal aku just teman kan kawan aku je hehe....dan waktu kitorang tunggu kawan aku punya kawan jemput kitorang dibawa aku tengok kawan  aku tak boleh duduk diam.. gelisah je dia.. kesian pula aku tengok dia...yelah bila aku fikirkan balik kesian aku tu... dah lah ada temuduga alih2 ada benda yang berlaku sehingga kawan aku serabut ... sebab tu aku teman kan dia.. supaya aku dapat beri sokongan dan semangat kat kawan aku tu..

beberapa minit kemudian orang yang kitorang tunggu pun tiba.... selepas tu kitorang pun ikut lah budak laki tu.. budak tu namanya alif.... aku tengok baik je budak tu lembut pun lembut tapi bukan pondan ok.. dia laki  tulen cuma cara percakapan dia lebih sopan dan lembut.. yelah selalukan laki kan cakap kasar je.. tapi alif ni lain.. aku suka tengok cara dia... bertuah makwe dia dapat pakwe yang baik dan ok...

apabila kitorang sampai dan masuk dalam pejabat tu aku pandang lah sekeliling.. aku rasa cam janggal  je.. sebab tu  first time aku masuk dalam pejabat peguam.. so aku jadi cam segan dan tak biasa pula hehe...beberapa minit kemudian kawan aku di interview dan aku di bawa ke ruang menungu di tingkat dua... setelah 15 minit berlalu.. kawan aku pun tamat sesi temu duganya..

 sebelum kitorang nak balik kitorang pun pergi jalan-jalan  ke ampang point.. lagipun dah lama tak kuar sama-sama dengan dia.... first place kitrorang pergi kitorang pergi watson .. aku yang ajak kawan aku gi situ dulu sebab aku nak beli barang keperluan aku.. tapi bila aku dah ke situ aku tak jadi nak beli barang sebab aku rasa cam mahal je jadi aku tengok2 jer dn bandingkan harga lepas tu aku ajak lah kawan aku gi gardien pula.... dan sewaktu dekat gardien sama je masa kat watson jadi kitorang just tengok jerla tak beli pun.. hehe.. lagipun duit time tu tengah kering... hehe...

sewaktu tengah jalan-jalan 2 tiba2 kawan aku ajak  singgah kat kedai baked yang kebetulan kitorang lalu disitu.. masa tu pun aku dah rasa lapar...lepas tu kitorang pun pilih lah tart peach, baked chiken curry dan  lagi  satu aku tak igat aku beli apa.. hehe.. aku saja jer pilih roti yang sama dengan kawan aku tu hehe.. yela kata kawan baik jadi mestilah pilih makanan yang sama kan.. hehe... lepas aku dah bayar semua makanan tu

kitorang pun mula jalan2 kat situ.. lps tu tengah jalan2  tiba2 aku ternampak satu kedai butik tu ada baju kurung dan baju batik lelaki warna hijau cantik aku suka warna dan rekaan dia...jadi aku pun tarik2 la tangan kawan aku tu suruh dia tengok baju tu .. bila dia toleh dia mula geleng kepala kat aku sambil cakap.. nad2 tak habis2 dengan warna hijau ko tu.. aku tahu ko minat warna hijau tapi janganlah sampai  suka sangat tengok baju tu ...macamlah tak da warna lain nad..

 masa tu aku tersenyum jerla sambil tu aku cakap la kalau ko bosan takpa asalkan aku suka tak kisah lah kalau semua baju kurung aku warna hijau pun aku tak kisah asal kan aku suka dan aku rasa selesa dengan warna tu.. hehe...kemudian aku pun teman kan kawan aku pergi belikan kasut untuk tunangnya.. kedai pilihan kitorang jukebox.. waktu tengah pilih kasut tiba2 ada orang call hp kawan aku.. aku pun tk tahu sapa yang col... dan aku pun biarkan jerla di cakap kat luar.. yang aku  tengok2 lah mana tahu ada kasut yang aku minat nak belikan..hehe.. tapi beberapa minit kemudia still tk da apa-pun beli kat kedai tu jadi kitorang pun keluar dari situ....

dan aku minta kawan aku teman kan aku pergi kedai popular..untuk membeli buku ... aku sebenarnya gi situ nak mencari hadiah buat kawan lama ku... sebab tak lama lagi kawan aku pulang dari uk sebab cuti semester..nanti dia berada di malaysia 4 bulan tapi aku sendiri tak tahu aku boleh jumpa dia or tak...sebab lepas ni aku dah sibuk dengan pengajian aku...lepas aku  belek 2 buku kat situ akhirnya aku membuat pilihan aku beli buku novel yang bertajuk sekiranya aku menjadi seorang  novelis.. terbitan pts...dan selepas selesai membayar kitorang membuat keputusan nak balik.. tapi sebelum kitorang balik tu aku singgah sekejap kat atm nak tengok duit dan masuk or belum dan singgah ke kedai topup jap...

sewaktu nak balik tiba2 hujan turun dengan lebat pula ... jadi kitorang masuk kembali ke dalam dan pergi ke kfc... kitorang tak beli apa2 tapi kitorang just lalu jer hehe... masa tu kawan aku tanya nad ko nak balik rumah terus or ko nak balik rumah aku dulu... masa tu aku tak tahu nak buat pilihan cmn aku pun tengah keliru masa tu.. pening kepala masa tu.. lps tu kawan aku tanya lagi ko nak pergi mcd ke aku cakap takpalah kita balik jerla... kawan aku cakap kalau ko nak pergi mcd aku boleh minta tlg H untuk ambil kita... lepas tu aku cakaplah tak payahlah nanti menyusahkan H pula tak naklah aku.. last kitorang pun balik naik teksi time tu redah jer hujan walaupun tengah lebat hehe...

sampai kat rumah kawan aku tu aku pun masuk lps tu aku tengok abang kawan aku  ada masa tu aku jadi segan pula... dan takut pun ada hehe.. lps tu kitorang pun sembng2 sambil tunggu hujan reda... hehe... bila hujan dh reda aku ajak kawan aku teman kan aku pergi kat depan giant nak tunggu teksi.. dalam penjalanan ke situ kawan aku tu col sepupu dia tapi  orang lain yang angkat hp tu rupanya H yang angakt hp tu... lepas tu kawan aku sembang lah dengan H dalam masa yang sama kawan aku tu boleh mengenakan dan mengusik aku pula...

malu aku time tu...dan yang buat aku gembira H nak tolong hantarkan aku tapi aku yang tak nk.. bukannya jual mahal tapi aku malu dn tak biasalah minta tolong laki hntr ke rumah dn aku bukan jenis suka nak susahkan orang lain.. melainkan kalau keluarga aku memang aku suka mnyusah kan hehe... lps tunggu teksi tengok tak da kitorang pun berpatah balik ke rumah kawan aku tu dan akhir sekali ayah kawan aku yang tolong hantarkan aku balik rumah time 2 rasa segan sangat... dan aku sampai di rumah dalam kul 6 lebih.. dan hari tu betul2 hari yang memenatkan bagi diri aku...

p/s ada benda yang aku tak luahkan kat sini biarlah aku dengan kawan aku yang tahu perkara tu sebab perkara tu betul2 peribadi buat kitorang.. :)

0 My LOvElY fRiEnDs: