Monday, June 27, 2011

KaWaN AtAu CiNtA


aku tidak pasti  dengan perasaan aku ni.. adakah aku suka kat dia.. ataupun aku sayang dia sebagai kawan  aku pun tak pasti dan tak mengerti dengan perasaan ku ni. lagipun dia kawan lama ku.. walaupun dia tak ingatku tapi aku ingat dia... aku pun tak tahu kenapa boleh ingat dia...tapi aku tak sangka pula aku boleh sukakan dia...walaupun hatiku dah dimiliki.. aku sekarang ni  tengah keliru dengan perasaan aku sendiri...

sebenarnya aku dah lama tak chatting dengan dia..dulu ada juga chat dengan dia tapi sekarang ni tak dah... aku rasa macam dia marahkan aku.. tapi aku tak pasti apa yang dimarahkan kat aku.. bila aku lihat dia on 9 aku nak tegur dia dan tanyakan khbar dia tapi aku takut..aku takut dia marah ataupun gangu dia.. aku selalu ingat kat dia... kenapa lah aku ingat kat dia...tolonglah aku tak sanggup dah lalui perasaan ni... rasa terseksa.

setahu aku ni aku bukan jenis yang mudah jatuh cinta... aku pasti sebab aku tak suka dengan lelaki..aku selalu garang je dengan laki aku jaranglah berlembut dengan laki.. melainkan laki tu baik dan tak menyakitkan hati aku baru aku berlembut sikit...dengan laki.. mungkin aku suka dengan dia dan tertarik dengan dia mungkin sebab sikap dan perwatakan dia... bagi aku dia seorang kawan yang baik... dia suka bagi nasihat..

aku bila cerita masalah aku kat dia, dia cuba memahami dan memberi semangat kat aku..mungkin sebab tu aku selesa dan suka nak berkawan dengan dia... selama kitorang sekolah sama kat sekolah rendah dulu, aku jarang cakap dengan dia... sebab dunia aku dengan dia berbeza.. dia budak pandai lepas tu pengawas pula tu...aku pula suka buat masalah lebih-lebih lagi dengan pengawas..sebab aku anti dengan pengawas...

dulu masa sekolah bila terserempak dengan dia atau ternampak dia mesti aku jadi segan dengan dia..pernah lah kitorang cakap tapi jarang sebab kitorang jarang kelas sama..dia memang baik masa sekolah dulu sekarang pun  masih sama je dia..cuma yang berubah fizikal dia je... muka semua masih sama tu yang aku boleh cam dia..lagi...bila dia tanya kat aku kenal ke dia...aku cakap la kenal 

cuma dia je yang dah tak ingat..aku sedihnya aku tapi nak buat macam mana sebab memang dah lama tak jumpakan..tu yang dah tak ingat dah tu hehe..yela lepas habis sekolah rendah je masing-masing dah bawa haluan masing-masing tu yang dah tak ingat dah kawan2 lama tu..tapi takpelah yang pasti aku masih  ingat lagi kawan-kawan lama ku...aku rindu dekat mereka semua.. hehe..

walaupun aku suka dia.. tapi aku suka dia dalam diam je. aku tak ada rasa nak bagi tahu kat dia... biarlah perasaan ni aku dengan Allah je yang tahu...tapi ada sesuatu perkara yang aku pasti, aku tahu dia suka dengan seseorang dan seseorang tu kawan lama kitorang juga..walaupun dia tak gitahu tapi aku dapat rasakan yang dia suka kawan kitorang tu... 

apa-apa pun aku hanya berdoa je untuk dia.. walaupun dia tak tahu aku suka dia  aku tetap sayang dia dan masih anggap dia kawan lagi .. lagipun ada perpatah mengatakan cinta tak semesti dimiliki jadi aku pun tak kisah asalkan dia bahagia .. sudah cukup buatkan aku gembira..  akhir kata sampai disini coretan hatiku... nanti ada masa aku akan sambung cerita ku yang bosan ni... salam sayang untuk semua... ^_^



p/s aku suka dengan lagu baru irfan makki dengan maher zain ni ^_^



0 My LOvElY fRiEnDs: